Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Меліхова І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Меліхова І. О. 
Мотивація влади і мотиваційна сфера особистості / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 27-29. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Представлено результати дослідження, проведеного за чотирма методиками. На підставі одержаних даних доведено, що існує взаємозв'язок між результатами щодо мотивації влади, мотивації досягнення успіху, "домінування" та "робочої" мотивації у лідерів студентських груп.

Представлены результаты исследования, проведенные по четырем методикам. На основании полученных данных показано, что существует взаимосвязь между результатами относительно мотивации власти, мотивации достижения успеха, "доминирования" и "рабочей" мотивации у всех испытуемых и, в частности, у лидеров студенческих груп.

The article presents the results of investigation held according to different tests on Power Motivation, Achievements, etc. It also describes the diagnostics of motivational sphere of an individual. The data of the analysis demonstrates some correlation between the results of the investigation on the abve-mentioned types of motivations of all the testees and, in particular, of students' leaders.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Меліхова І. О. 
Мотивація навчальної діяльності і ціннісні орієнтації студентів / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 159-164. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено результати експериментального дослідження, проведеного серед студентів, в контексті виявлення навчальної мотивації. Встановлено взаємозв'язок між мотивацією навчання у ВНЗ і ціннісними орієнтаціями зі шкалою "набуття знань".

Приведены результаты экспериментального исследования, проведенного среди студентов, в контексте выявления учебной мотивации. Установлена взаимосвязь между мотивацией обучения в высшем учебном заведении и ценностными ориентациями по шкале "приобретения знаний".

The article deals with the results of the experimental research which has been lead among students, in a context of revealing of educational motivation. The interrelation between motivation of training in a higher educational institution and valuable orientations on a scale of " purchase of knowledge " is established.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-72

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Меліхова І. О. 
Формування мотивації до творчої діяльності сучасного студентства / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2007. - № 4/5. - С. 108-111. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено шляхи формування мотивації творчої діяльності у студентів. Проаналізовано результати даних досліджень. Зазначено, що існує позитивна динаміка мотивації науково-дослідницької діяльності у процесі навчання. Констатовано, що мотивація досягнення успіху не співвідноситься зі зростанням мотивації до науково-дослідницької діяльності.

Исследованы пути формирования мотивации творческой деятельности у студентов. Проанализированы результаты указанных исследований. Акцентировано внимание на положительной динамике мотивации научно-исследовательской деятельности в процессе обучения. Констатировано, что мотивация достижения успеха не соотносится с ростом мотивации к научно-исследовательской деятельности.

The author investigated some ways of formation of motivation of creative activity at students Results of the specified researches are analysed. The attention that is stressed, that there is positive dynamics of motivation of research activity during training. It is ascertained, that the motivation of achievement of success does not correspond with growth of motivation to research activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.1-723 + Ч481.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Меліхова І. О. 
Мотиви заняття секс-бізнесом у жінок різних етносів / І. О. Меліхова, І. А. Сербін-Жердецька // Наука і освіта. - 2008. - № 7. - С. 123-126. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проведено дослідження такої серйозної соціальної проблеми як проституція. Показано, що у жінок, які займаються секс-бізнесом як виконавці, основним мотивом діяльності є заробіток. Однак у представниць різних етносів цей мотив ідентифікується по-різному. У анонімному дослідженні взяли участь 29 жінок віком від 19-ти до 38-ми років різних соціальних прошарків.

Проведено исследование такой серьезной социальной проблемы как проституция. Показано, что у женщин, занимающихся секс-бизнесом в качестве исполнителей, основным мотивом деятельности является зарабатывание денег. Однако у представительниц разного этноса этот мотив идентифицируется по-разному. В анонимном исследовании приняло участие 29 женщин в возрасте от 19-ти до 38-ми лет разных социальных слоев.

It is considered that the main motive of women involved in sex-business as executives is earning money. Representatives of various ethnos identify this reason in different ways. The investigation was conducted anonymously; there participated 29 women of different social layers aged from 19 till 38


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю958 + Ю937.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Меліхова І. О. 
Особливості мотиваційної структури особистості, мотивації успіху й уникнення невдачі молоді в умовах поліетнічного середовища / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2008. - № 7. - С. 119-123. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проведено у двох групах студентів дослідження мотиваційної структури особистості, мотивації успіху та побоювання невдачі. Перша група складалася зі студентів, які мали серед батьків представників різних етносів, друга - народжених від представників одного етносу. Результати дослідження показали, що є різниця у представників першої групи у порівнянні із представниками другої. З'ясовано, що у першої групи більш високі показники працьовитості особистості та мотивації досягнення успіху.

Проведены исследования мотивационной структуры личности, мотивации успеха и боязни неудачи на двух выборках студентов. Первая группа состояла из студентов, имеющих среди предков представителей разных этносов, вторая Ц из людей, рожденных от представителей одного и того же этноса. Результаты исследования показали, что есть различия у представителей первой группы по сравнению с представителями второй группы. В первой группе оказались более высокие показатели по рабочей направленности личности и более высокие показатели по мотивации достижения успеха.

It is presented some results of studying motivation structure of personality and motivation of success. The two groups of students were examined. The first group consisted of students of different ethnic groups; the second one consisted of the same ethnic group. The results showed that there are differences between these two groups of students: the first group demonstrated stronger working motivation of achievement and motivation of success in comparison with the second one


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Меліхова І. О. 
Формування конформності в педагогічній взаємодії / І. О. Меліхова, О. О. Майданюк // Наука і освіта. - 2008. - № 3. - С. 58-62. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Викладено результати дослідження конформності у молодших школярів, визначено джерела її формування у процесі педагогічної взаємодії, виявлено взаємозв'язок між конформністю і авторитетністю вчителя в початковій школі. Виявлено достовірні зв'язки між показниками фактора "конформність" і ставленням до вчителя як до авторитетної особи.

Изложены результаты исследования конформности у младших школьников, определены источники ее формирования в процессе педагогического взаимодействия. Обнаружена взаимосвязь между конформностью и авторитетностью учителя в начальной школе. Выявлены достоверные связи между показателями фактора "конформность" и отношением к учителю как к авторитетной личности.

It is presented the results of investigation on junior pupilsТ conformism. It is ascertained sources of conformism appearing within pedagogic interaction. The results demonstrated interrelation between conformism and high authority of teacherТs personality in junior school. The results of correlative analysis prove the reliable interrelations between УconformismФ and the attitude to teacher as an authorized person


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Меліхова І. О. 
Вплив мотивації досягнення успіху на вольові властивості особистості / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 38-42. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Наведено результати дослідження мотивації досягнення успіху та її впливу на вольові властивості особистості - силу волі, впертість, наполегливість. Встановлено, що сформованість вольових якостей особистості є одним з факторів мотивації досягнення успіху. Виявлено, що існує певна залежність вольових якостей та мотивації від вікових і статевих характеристик, а також характеру професійної діяльності.

Представлены результаты исследования мотивации достижения успеха и его влияния на волевые свойства личности. Установлено, что сформированность волевых свойств личности является одним из факторов мотивации достижения успеха. Обнаружено, что существует определенная зависимость волевых качеств и мотивации от возрастных и половых характеристик, а также характера профессиональной деятельности.

The article presents some research results on motivation of achieving success and its influence on personal volitional qualities. The author proves that formation of personal volitional qualities is a factor of motivating achievement of success.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю937.26-42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Меліхова І. О. 
Вплив мотивації на навчання студентів в педагогічному ВНЗ / І. О. Меліхова, М. В. Яковлєва // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 155-161. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Визначено особливості мотивації навчання англійської мови в студентів факультету іноземних мов і психологічного факультету педагогічного ВНЗ. Для визначення відмінностей у вираженості мотивації навчальної діяльності між студентами, що навчаються за різними спеціальностями, зіставлено середні дані, одержані у данних групах. Описано модель формування мотивації пізнавальної діяльності у процесі вивчення англійської мови, розроблену М. В. Яковлєвою, що складається з функціональних блоків - діяльність учителя і процес розвитку мотиву учня.

Определены особенности мотивации изучения английского языка у студентов факультета иностранных языков и психологического факультета педагогического ВУЗ. Для определения отличий в выраженности мотивации учебной деятельности между студентами, которые учатся на разных специальностях, сопоставлены средние данные, полученные в данных группах. Описана модель формирования мотивации познавательной деятельности при изучении английского языка, разработанную М. В. Яковлевой, которая состоит из функциональных блоков - деятельность учителя и процесс развития мотива ученика.

The article presents some results of investigating motivation of students of different specialties: psychologists, foreign language teachers and teachers of foreign languages as a second specialty. The experimental data demonstrateаlow motivation of studying a foreign language for those students, who do not link their professional activity with a foreign language.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-723 + Ш143.21-913-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Меліхова І. О. 
Вплив упевненості та невпевненості на самооцінку і мотивацію досягнення успіху молодших школярів / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2010. - № 9. - С. 97-101. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено дослідження впливу упевненості та невпевненості на самооцінку серед 89-ти учнів III класів (м. Одеса). Відзначено, що діти, орієнтовані на досягнення успіху, здатні точніше оцінювати свої можливості, а орієнтовані на невдачі, навпаки, ігнорують об'єктивну інформацію про свої здібності, мають неадекватну самооцінку, нереалістичний рівень зазіхань. З'ясовано, що прямої кореляції між силою мотиву досягнення успіху та величиною мотиву уникнення невдач немає, тому що, крім величини та характеру мотиву прагнення до успіхів, успіх у навчальній діяльності залежить від складності завдань, від досягнень або невдач у минулому. Визначено ступені розвитку невпевненості (надмірна вимогливість, відчуття нікчемності, передбачення своєї невдачі, хвороблива самокритика, уникання успіху тощо). Виявлено, що більшість (69 %) досліджуваних характеризується високим рівнем, друге місце (17 %) займають учні з низьким рівнем упевненості, найменше учнів (14 %) із середнім рівнем упевненості.

Представлено исследование влияния уверенности и неуверенности на самооценку среди 89-ти учеников III классов (г. Одесса). Отмечено, что дети, ориентированные на достижение успеха, способны точнее оценивать свои возможности, а ориентированные на неудачи, напротив, игнорируют объективную информацию о своих способностях, имеют неадекватную самооценку, нереалистичный уровень притязаний. Выяснено, что прямой корреляции между силой мотива достижения успеха и величиной мотива избегания неудач нет, потому что, кроме величины и характера мотива стремления к успехам, успех в учебной деятельности зависит от сложности задач, от достижений или неудач в прошлом. Определены ступени развития неуверенности (чрезмерная требовательность, чувство никчемности, предвидение своей неудачи, болезненная самокритика, избегание успеха т.п.). Выявлено, что большинство (69 %) исследуемых характеризуется высокой степенью уверенности, второе место (17 %) занимают учащиеся с низким уровнем, меньше всего учеников (14 %) со средним уровнем уверенности.

The article presents research held among junior schoolchildren. Obtained results show that there is intercommunication between self-appraisal, motivation of achieving success, confidence and unconfidence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Меліхова І. О. 
Механізми соціальної перцепції у взаємостосунках школярів і вчителя / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2009. - № 5. - С. 98-103. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено механізми соціальної перцепції в стосунках учителів і учнів (молодших школярів, підлітків і старшокласників). Показано, що сприймання і мотиви стосунків учнів і вчителів визначаються механізмом децентрації - здатністю вчителя зрозуміти думки учня. Цінним є відмінне знання свого предмета та вимогливість учителя до учнів.

Освещены механизмы социальной перцепции в отношениях учителей и учеников (младших школьников, подростков и старшеклассников). Показано, что восприятие и мотивы отношений учеников и учителей определяются механизмом децентрации - способностью учителя понять мнение ученика. Ценным является отличное знание своего предмета и требовательность учителя к ученикам.

It are illuminated the mechanisms of social perception on teachers and students (primary school children, teenagers and high school students. On the basis of studies have shown that the perception of relationships and motives for students and teachersare determined by the mechanism of decentration Ц the ability of teachers to come to the opinion of the student to understand it. Valuable is the excellent knowledge of their subject and demanding teacher to the students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.1 + Ю984.030.2-994

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Меліхова І. О. 
Суб'єктивна картина світу і мотивація досягнення успіху в юнацтва / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 343-349. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено результати дослідження мотивації досягнення успіху і уникнення невдачі із суб'єктивною картиною світу у студентської молоді. Емпірично доведено наявність зв'язку між мотиваційним типом особистості і суб'єктивною картиною світу. З використанням методики "Мотивація успіху і боязні невдачі" А.Реан за участю студентів 3-го курсу ПНПУ ім. К. Ушинського досліджено суб'єктивну картину їх життєвого шляху. Зроблено висновок, що події зовнішнього середовища, поведінки і переживання впливають на створення суб'єктивної картини світу. Картина світу кожної людини забарвлена в певний колір і має вираження в геометричному ракурсі. Встановлено, що між типом мотивації - досягнення успіху і уникнення невдачі - і суб'єктивним образом світу існує взаємозв'язок.

Представлены результаты исследования мотивации достижения успеха и избегания неудачи с субъективной картиной мира у студенческой молодежи. Эмпирически доказано наличие связи между мотивационным типом личности и субъективной картиной мира. С использованием методики "Мотивация успеха и боязни неудачи" А. Реан с участием студентов 3-го курса ЮНПУ им. К. Ушинского исследована субъективная картина их жизненного пути. Сделан вывод, что события внешней среды, поведения и переживания влияют на создание субъективной картины мира. Картина мира каждого человека окрашена в определенный цвет и имеет выражение в геометрическом ракурсе. Установлено, что между типом мотивации - достижение успеха и избегания неудачи - и субъективным образом мира существует взаимосвязь.

It's presented results of a study of motivation to achieve success and avoid failure from a subjective view of the world for young students. Empirically prove a link between the motivational type of personality and subjective view of the world.аUsing the technique "Motivation for success and fear of failure" A. Rean involving 3-year student named K. Ushyns'ky investigated subjective picture of their life's journey.аItТs concluded that the events of the environment, behavior and emotions affect the creation of a subjective world view. Picture of the world everyone is painted a certain color and has an expression in a geometric perspective. Established that between the type of motivation - to achieve success and avoid failure - and the subjective way of the world there is a relationship.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Меліхова І. О. 
Толерантність і інтелігентність / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2010. - № 1. - С. 45-47. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто взаємозв'язок між поняттями "толерантність" і "інтелігентність". Висвітлено результати опитування серед студентів - психологів, соціальних педагогів і майбутніх вчителів початкової освіти - щодо розуміння ними якостей, притаманних інтелігентній людині. Зазначено, що хоча досліджувані не завжди називають толерантність серед пріоритетних якостей інтелігентної людини, проте, не вживаючи термін "толерантність", вони серед перших називають "вихованість", "етику", "тактовність". Констатовано, що повага до інших людей, яка проявляється у вмінні приймати чужу думку, є ознакою толерантності, що характеризує інтелігентну людину.

Рассмотрена взаимосвязь между понятиями "толерантность" и "интеллигентность". Освещены результаты опроса среди студентов - психологов, социальных педагогов и будущих учителей начального образования - относительно понимания ими качеств, присущих интеллигентному человеку. Указано, что хотя исследуемые не всегда называют толерантность среди приоритетных качеств интеллигентного человека, однако, не употребляя термин "толерантность", они среди первых называют "воспитанность", "этику", "тактичность". Констатировано, что уважение к другим людям, которое проявляется в умении принимать чужое мнение, является признаком толерантности, характеризующим интеллигентного человека.

The interrelation between the concepts of "tolerance" and "intelligence". When covering the results of a survey among students - psychologists, social educators and future teachers in primary education - on their understanding of the qualities of a cultured man. It is pointed out that although the subject did not always called tolerance among the priorities of qualities of an intelligent man, but not using the term "tolerance", they are among the first three places are called "education", "ethics," "human behavior in society," "tact." It was found that respect for others, which manifests itself in the ability to take someone else's opinion, is a sign of tolerance, which characterizes an intelligent person.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Меліхова І. О. 
Мотивація спілкування у представників різних етносів / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2011. - № 1. - С. 64-67. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Досліджено мотивацію афіліації (прагнення людини бути серед інших, спілкуватися, підтримувати емоційні контакти) і мотивацію досягнення успіху у представників різних етносів, які проживають у басейні Чорного моря, на основі порівняння результатів дослідження, проведеного в групах студентів та магістрантів. Зроблено висновок, що досліджувані обох вибірок не належать до людей, які можуть встановлювати партнерські стосунки, мотиваційний CQ виявляється на низькому рівні. Актуальним завданням психологів у ході підготовки кадрів для ефективної спільної праці представників різних етносів басейні Чорного моря визначено формування мотиваційного компоненту CQ (одного з компонентів чотирифакторної шкали виміру культурного інтелекту).

Исследована мотивация аффилиации (стремление человека быть среди других, общаться, поддерживать эмоциональные контакты) и мотивации достижения успеха у представителей различных этносов, проживающих в бассейне Черного моря, на основе сравнения результатов исследования, проведенного в группах студентов и магистрантов. Сделан вывод, что исследуемые обеих выборок не относятся к людям, которые могут устанавливать партнерские отношения, мотивационный CQ проявляется на низком уровне. Актуальной задачей психологов при подготовке кадров для эффективной совместной работы представителей разных этносов бассейне Черного моря является формирование мотивационного компонента CQ (одного из компонентов четырехфакторной шкалы измерения культурного интеллекта).

To achieve success in common activity of representatives of different ethnoses living in the Black Sea basin, it is necessary to form such communicative motivation that will be based on combination of a high motive of achieving and strong demand for affiliation. The article presents some results of research held among students and post-graduate students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю953.3 + Ю958

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Меліхова І. О. 
Корекція міжособистісних стосунків у спілкуванні юнацтва в умовах рекреації / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2011. - № 11. - С. 108-111. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Увагу приділено вирішенню комунікативних проблем, які виникають у міжособистісному неформальному спілкуванні. Подано загальну класифікацію труднощів за умов такого спілкування за їхньою причинною обумовленістю і змістовно-функціональними характеристиками, а також методи їх діагностики. Для визначення впливу високого рівня мотивації влади на мотивацію афіліації і комунікативної установки проведено дослідження на виборці студентів-психологів першого курсу ПДПУ ім. К. Д. Ушинського (80 осіб). Результати дослідження наведено у вигляді діаграм з показниками рівнів комунікативної установки, мотивації афіліації, мотивації влади у студентів. Для корекції поведінки досліджуваних запропоновано психологічний тренінг розвитку міжособистісних стосунків, що складається з десяти занять, мета яких – усвідомлення учасниками тренінгу аспектів взаємостосунків з іншими людьми. Зазначено, що за умов рекреації можна використати тренінг розвитку міжособистісних стосунків у роботі зі старшокласниками.

Внимание уделено решению коммуникативных проблем, возникающих в межличностном неформальном общении. Представлена общая классификация трудностей при таком общении по их причинной обусловленности и содержательно-функциональным характеристикам, а также методы их диагностики. Для определения влияния высокого уровня мотивации власти на мотивацию аффилиации и коммуникативной установки проведено исследование на выборке студентов-психологов первого курса ПГПУ им. К. Д. Ушинского (80 человек). Результаты исследования приведены в виде диаграмм показателей уровней коммуникативной установки, мотивации аффилиации, мотивации власти у студентов. С целью коррекции поведения исследуемых предложен психологический тренинг развития межличностных отношений, состоящий из десяти занятий, цель которых – осознание участниками тренинга аспектов взаимоотношений с другими людьми. Указано, что в условиях рекреации можно использовать тренинг развития межличностных отношений в работе со старшеклассниками.

Difficulties in interpersonal communication may negatively affect personal psychic health, especially when it occurs in adolescence and teen age. The study conducted on a sample of young men and women showed that motivation of authorities leads to formation of negative communication setting. In terms of recreation you can use training on developing interpersonal relationships in work with high school students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9*82 + Ю953 + Ю951.101

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Меліхова І. О. 
Раціональність як прояв здатності до ефективної майбутньої діяльності в студентів-психологів / І. О. Меліхова // Наука і освіта. - 2011. - № 9. - С. 163-166. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто раціональність як значний фактор успішності діяльності майбутнього професіонала-психолога. Окреслено три складові процесу становлення та розвитку професіоналізму. Наголошено, що раціональність людини пов'язана з певними характеристиками мислення і вольовими властивостями людини. Охарактеризовано такі особливості мислення, з якими пов'язана раціональність, як: самостійність, критичність, гнучкість, глибина, широта, послідовність і швидкість. Зазначено, що всі якості мислення людини формуються й розвиваються в діяльності. Змістовна й відповідним чином організована діяльність сприяє всебічному розвитку цінних якостей мислення особистості. Досліджено раціональність студентів-психологів, мотивацію їх навчальної діяльності й особливості їх мислення. Визначено методики, за якими проведено дослідження. Зіставлено одержані результати, на основі припущення, що раціональність в поєднанні з мотивацією навчальної діяльності, спрямованої на набуття майбутньої професії, а також особливості мислення студентів є такими властивостями особистості, які будуть сприяти розвитку професіоналізму. Встановлено, що раціональність нікому з досліджуваних не притаманна, хоча в певної частини студентів окремі якості, які характеризують раціональну людину, спостерігаються на середньому рівні. Виявлено, що мотив "оволодіння професією" виявляється лише 20 % студентів. Визначено умови, за яких у студентів може з'явилася мотивація "оволодіння професією" і висока пізнавальна мотивація.

Рассмотрена рациональность как значительный фактор успешности деятельности будущего профессионала-психолога. Определены три составляющие процесса становления и развития профессионализма. Отмечено, что рациональность человека связана с определенными характеристиками мышления и волевыми свойствами человека. Охарактеризованы такие особенности мышления, с которыми связана рациональность, как: самостоятельность, критичность, гибкость, глубина, широта, последовательность и скорость. Указано, что все качества мышления человека формируются и развиваются в деятельности. Содержательная и соответствующим образом организованная деятельность способствует всестороннему развитию ценных качеств мышления личности. Исследованы рациональность студентов-психологов, мотивация их учебной деятельности и особенности их мышления. Определены методики, по которым проведено исследование. Сопоставлены полученные результаты, исходя из предположения, что рациональность в сочетании с мотивацией учебной деятельности, направленной на получение будущей профессии, а также особенности мышления студентов являются свойствами личности, которые будут способствовать развитию профессионализма. Установлено, что рациональность никому из исследуемых не присуща, хотя в определенной части студентов отдельные качества, которые характеризуют рационального человека, наблюдаются на среднем уровне. Выявлено, что мотив "овладение профессией" проявляется лишь у 20 % студентов. Определены условия, при которых у студентов может появиться мотивация "овладение профессией" и высокая познавательная мотивация.

The article believes that rationality is a significant factor of future professionals' success. Rationality is closely linked to students' ways of thinking, and it is being developed in the presence of motivation and training activities aimed at profession mastering.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю935.22-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Меліхова І. О. 
Проблема мотиваційної готовності дітей 6-ти років до навчання у школі / І. О. Меліхова, О. П. Фатник // Наука і освіта. - 2013. - № 4. - С. 45-49. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено про необхідність з’ясування сприйняття майбутнім учнем навчальної діяльності для дослідження мотиваційної готовності дитини до навчання у школі. Продемонстровано результати дослідження, проведеного на виборці дітей дошкільного віку та першокласників за вісьмома методиками, результати кореляційного аналізу показників подано в табличній формі. Встановлено важливість врахування емоційного ставлення школяра до процесу засвоєння знань, а також позитивного або негативного оцінювання діяльності учнів з боку педагога. Рекомендовано індивідуальний підхід у визначенні віку, в якому дитині слід починати навчання у школі, з урахуванням її психологічної, інтелектуальної та фізичної готовності.

Отмечена необходимость выяснения восприятия будущим учеником учебной деятельности для исследования мотивационной готовности ребёнка к обучению в школе. Продемонстрированы результаты исследования, проведённого на выборке детей дошкольного возраста и первоклассников по восьми методикам, результаты корреляционного анализа показателей представлены в форме таблицы. Установлена важность учёта эмоционального отношения школьника к процессу усвоения знаний, а также позитивного или негативного оценивания деятельности учеников со стороны педагога. Рекомендован индивидуальный подход в определении возраста, в котором ребёнку следует начинать обучение в школе, с учётом его психологической, интеллектуальной и физической готовности.

Noted the need to clarify the future pupil's perception of learning activities to study child's motivational readiness for school. Shown the results of a study conducted on a sample of preschoolers and first-graders in eight procedures, the results of correlation analysis of the indicators are presented in tabular form. Established the importance of schooler's emotional attitude to the process of learning, as well as positive or negative evaluation of pupils activities by the teacher. Recommended individual approach in determining the age at which a child should start the school, taking into account its psychological, intellectual, and physical readiness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.32 + Ч411.389

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського